Известие

Collapse
No announcement yet.

Не иска да запали топла

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Не иска да запали топла

    Здравейте, автомобила е 146 td. При изгасяне след загрят двигател не иска повторно да запали. Това го прави вече няколко пъти. След няколко часа при напълно изстинал двигател запалва без проблем. Направи ми впечатление че при опитите за палене не светеше лампата за подгрева. В последствие при паленето студена всичко е ок. Посъветваха ме ако пак го направи да полея с вода Гнп с цел да я охладя. Моля ако някой има други предложения или е срещал този проблем да ме насочи!

  • #2
    Колега, не съм се сблъсквал с такъв проблем и не мога да ти помогна с решаването му, но си мисля, че поливането на ГНП с вода по какъвто и да е повод не е добра идея, още повече когато е топла...
    Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
    Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

    Comment


    • #3
      "не светеше лампата" в смисъл че въобще не подгрява ли колега ?
      АЛФА 145 TD
      sigpic

      Comment


      • #4
        Това с поливането на гнп-то с вода ми звучи несериозно. По-скоро може да е датчика на Хол. Иди на диагностика.
        145, 1.6 boxer
        156, 2.4 JTD - ex
        Giulietta, 2.0 JTDm

        Comment


        • #5
          Не съм измервал дали не подгрява, но лампата на подгрева не свети когато не иска да запали. Не мисля, че има датчик на Хол в тази кола.

          Comment


          • #6
            Ами според мен проблема ти е там.
            АЛФА 145 TD
            sigpic

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от budged3d Покажи съобщение
              Ами според мен проблема ти е там.
              Благодаря ще измеря свещите и времето за подгрева. Имам и още един въпрос - къде и се намира буксата за диагностика?

              Comment


              • #8
                Направи един тест като не пали
                Подгрей на шината на подгревните свещи с един по дебел кабел директно от плюса на акумулатора задръж няколко секунди и се опитай да я запалиш тогава ще си на 100 процента сигурен че проблема ти е в подгрева
                АЛФА 145 TD
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от hrsitow Покажи съобщение
                  Не съм измервал дали не подгрява, но лампата на подгрева не свети когато не иска да запали. Не мисля, че има датчик на Хол в тази кола.
                  Ами да, някой трябва и да гледа, че пише ТД, ама а де...
                  145, 1.6 boxer
                  156, 2.4 JTD - ex
                  Giulietta, 2.0 JTDm

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщение
                    Колега, не съм се сблъсквал с такъв проблем и не мога да ти помогна с решаването му, но си мисля, че поливането на ГНП с вода по какъвто и да е повод не е добра идея, още повече когато е топла...
                    Първоначално публикувано от pa4ito Покажи съобщение
                    Това с поливането на гнп-то с вода ми звучи несериозно. По-скоро може да е датчика на Хол. Иди на диагностика.
                    Това, с поливането на помпата си е много стар номер и си е съвсем сериозно.
                    Помпата на ТД-то е с механична центровка и регулиране.

                    Я да ме светнете, каква диагностика ще и прави?

                    Първоначално публикувано от hrsitow Покажи съобщение
                    Не съм измервал дали не подгрява, но лампата на подгрева не свети когато не иска да запали. Не мисля, че има датчик на Хол в тази кола.
                    Със сигурност няма фазови датчици. Иначе датчици на Хол" има, но на други места.
                    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Датчик на колянов вал
                      Alfa 166jtd,1999

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщение
                        Датчик на колянов вал
                        Каква работа върши?

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                          Каква работа върши?
                          Датчик на разпределителния вал (Camshaft Position Sensor) и Датчик на хол (Crankshaft Position Sensor) принципно са еднакви датчици. Camshaft е точно сензор на разпределителния вал.А Crankshaft e сензора на коляновия.И двата се водят датчици на Хол

                          Датчикът на коляновия вал служи за да покаже на компютъра на колата кога валът се намира в положение ГМТ на 1-ви цилиндър. С тази информация, и с информация от датчика на разпределителния вал, компютърът разбира точната ъглова позиция на двигателя и решава кога и в кой цилиндър да бъде вкарано гориво. Когато този датчик се повреди, най-често колата не може да запали. При подаване на контакт е възможно да не свети контролната лампа за проблеми. При въртене на стартер, обаче, липсва сигнал от датчика, или пък е наличен, но е много извън границите, които компютърът очаква да получи. Това се дължи на променено съпротивление в самия датчик, което изкривява графиката на напрежението и компютърът не може да я "познае". По тази причина отказва да подава гориво към цилиндрите, защото ако не го подаде в точния момент - може да настъпят по-сериозни повреди в двигателя.
                          Last edited by Megadet; d.m.y г., 15:16.
                          Alfa 166jtd,1999

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщение
                            Датчик на разпределителния вал (Camshaft Position Sensor) и Датчик на хол (Crankshaft Position Sensor) принципно са еднакви датчици. Camshaft е точно сензор на разпределителния вал.А Crankshaft e сензора на коляновия.И двата се водят датчици на Хол

                            Датчикът на коляновия вал служи за да покаже на компютъра на колата кога валът се намира в положение ГМТ на 1-ви цилиндър. С тази информация, и с информация от датчика на разпределителния вал, компютърът разбира точната ъглова позиция на двигателя и решава кога и в кой цилиндър да бъде вкарано гориво. Когато този датчик се повреди, най-често колата не може да запали. При подаване на контакт е възможно да не свети контролната лампа за проблеми. При въртене на стартер, обаче, липсва сигнал от датчика, или пък е наличен, но е много извън границите, които компютърът очаква да получи. Това се дължи на променено съпротивление в самия датчик, което изкривява графиката на напрежението и компютърът не може да я "познае". По тази причина отказва да подава гориво към цилиндрите, защото ако не го подаде в точния момент - може да настъпят по-сериозни повреди в двигателя.
                            Това е за JTD. А за обикновения дизел?

                            Comment


                            • #15
                              Този автомобил няма датчик на колянов вал. Пробвах подаване на захранване директно от акумулатора към шината на подгревните свещи и пак не пали. Не светне ли лампата на подгрева на таблото - не пали. Изглежда това че не пали е свързано определено с тази лампа, но нямам схема и в момента няма как да си инсталиран Ауто дата за да видя веригата на релето за подгрева и лмпата от къде взимат сигнал, но определено има и връзка с температурата на двигателя

                              Comment

                              Working...
                              X